Etický kodex
ETICKÝ KODEX PODNIKÁNÍ SPOLEČNOSTI OK GROUP a.s.
Vaše povinnosti po dobu spolupráce se společností OK GROUP a.s. (dále jen „OKG“)
V rámci pracovní činnosti pro společnost OKG je od Vás požadováno, abyste zachovával/a vysokou úroveň integrity. Tento etický kodex podnikání uvádí nástin základních pravidel, které toto chování podporují.
Povinnosti obsažené v tomto dokumentu mohou být změněny či rozšířeny Vaší smlouvou se společností OKG či jejími vnitřními předpisy.
Etický kodex podnikání společnosti OKG
Stanovuje pojišťovacím zprostředkovatelům a pracovníkům, aby:
- dodržovali všechny příslušné právní předpisy
- byli čestní, poctiví a důvěryhodní ve všech aktivitách a vztazích
- vyhnuli se všem střetům zájmů mezi pracovními a osobními záležitostmi
- rozšiřovali princip rovnoprávnosti na různorodé komunity
- usilovali o vytvoření bezpečného pracovního prostředí a ochranu životního prostředí
- uznávali, oceňovali a dávali za příklad etické chování
Obecné zásady
Obecné zásady
Jako pojišťovací zprostředkovatel či jeho pracovník jste povinen vybrat a navrhnout jen takové pojištění, jež nejlépe odpovídá zákazníkovým požadavkům, potřebám a cílům. Respektujte pravidla hospodářské soutěže a obchodních zvyklostí, vyvarujte se používání dehonestujících výroků o svých konkurentech a všeho, co by mohlo porušit důvěru zákazníků a vyvolat zkreslený dojem o Vašich službách. Veškerou reklamu veďte pravdivě v souladu s čestnou soutěží bez prvků klamavé reklamy. Jste povinen se podílet na udržení zdravého a funkčního pojišťovacího trhu.
Zásady chování ve vztahu k zákazníkům
Zásady chování ve vztahu k zákazníkům
- dodržujte zásady mlčenlivosti o všech skutečnostech týkajících se jejich pojištění
- poskytujte úplné, pravdivé, nezkreslené a srozumitelné informace o pojišťovnách, pojistných produktech a jejich ceně
- neakceptujte požadavky zákazníka na sjednání pojištění s nečestnými úmysly
- v závislosti na obsahu smlouvy jste odpovědný za komplexní zpracování návrhů pojistných programů, správu uzavřených pojištění a součinnost při škodních událostech
- nepoužívejte za účelem získání zákazníka nekalé a neetické praktiky vůči konkurenci
- dodržujte nejvyšší možnou míru čestnosti při všech kontaktech s představiteli veřejnoprávních orgánů a institucí
Střet zájmů
Střet zájmů
- vyhněte se jakýmkoli aktivitám nebo vztahům, které by mohly být ve střetu zájmů s Vaší prací při plnění úkolů pro společnost OKG
- pokud se Vás možný střet zájmů týká, ohlaste to písemně Vašemu nadřízenému pracovníkovi ve společnosti OKG
- nepoužívejte zdroje a prostředky společnosti OKG pro aktivity, které provádíte mimo rámec Vaší pracovní náplně
- nediskreditujte jméno nebo pověst společnosti OKG
Duševní vlastnictví
Duševní vlastnictví
- chraňte duševní vlastnictví společnosti OKG i třetích stran
- s výjimkou případů, kdy to vyžaduje náplň Vaší práce, nezveřejňujte a nikomu nesdělujte interní nebo důvěrné informace či údaje společnosti OKG, příp. jiných subjektů, které společnost OKG chrání jako důvěrné
- pokud si nejste jistí, co se považuje za interní nebo důvěrné informace, obraťte se na Vašeho nadřízeného pracovníka ve společnosti OKG
- na závěr Vaší spolupráce se společností OKG odevzdejte bez zbytečného odkladu vše, co je majetkem společnosti OKG a má důvěrný nebo interní charakter
Spravedlivé vztahy na pracovišti
Spravedlivé vztahy na pracovišti
- uplatňujte zásadu rovnoprávného a nestranného jednání se všemi jednotlivci bez ohledu na jejich rasu, barvu pleti, náboženské vyznání, národnost, pohlaví, věk, zdravotní postižení nebo jiný specifický rys chráněný účinnou právní úpravou
- udržujte klidné pracovní prostředí a zdržte se jakékoli formy šikany či sexuálního obtěžování
- chraňte soukromí spolupracovníků a držte v tajnosti vnitřní záležitosti společnosti
Životní prostředí, zdraví a bezpečnost práce
Životní prostředí, zdraví a bezpečnost práce
- dodržujte všechny relevantní právní předpisy v souvislosti s ochranou životního prostředí, zdraví, bezpečnosti práce a požární ochrany
Bezpečnost a krizový management
Bezpečnost a krizový management
- dodržujte pravidla jednotlivých objektů společnosti OKG pro vstup a opuštění budov
- zabraňte přístupu do objektů společnosti OKG neoprávněným osobám
- chraňte majetek a zařízení společnosti OKG před krádežemi a zneužitím
- podporujte dodržování postupů k prevenci kriminálních činů ohrožujících pojišťovací zprostředkovatele, pracovníky, zákazníky a obchodní partnery společnosti OKG i jejich zařízení a technologie
Konkurenční vztahy
Konkurenční vztahy
- nikdy nesdílejte s představiteli konkurence společnosti OKG informace o cenách, nákladech, ziskových maržích nebo dalších tématech, které jsou předmětem Vaší spolupráce se společností OKG
- případnou komunikaci s konkurenty společnosti OKG udržujte pouze v takových mezích, pro které existuje legitimní obchodní důvod
- vyhýbejte se komunikaci nebo jednání, které by mohlo zakládat podezření z nekalých smluv nebo dohod
Vztahy s pojistiteli
Vztahy s pojistiteli
- buďte spravedliví a jednejte ve všech vztazích s pojistiteli v souladu s účinnou právní úpravou účelně a poctivě
- nikdy nesmíte být závislý na kterémkoliv pojistiteli za účelem vlastních výhod
- mějte aktuální přehled o stavu pojistného trhu, o jednotlivých pojistitelích a jejich produktech
- při umisťování obchodu se chovejte nestranně a profesionálně, vyvarujte se zejména jakýchkoliv pomluv, či protěžování některého z pojistitelů
Ochrana soukromí
Ochrana soukromí
- informace o zákaznících používejte výhradně v rámci Vaší pracovní činnosti a zabezpečte je v písemné i elektronické podobě
- nezískávejte, nezpracovávejte a neuchovávejte informace o zákaznících v rozporu s právními předpisy
- pokud přicházíte při plnění svých pracovních povinností do styku s osobními údaji třetích stran, jste povinni s nimi nakládat zejména v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a vnitřních předpisech společnosti OKG upravujícími ochranu osobních údajů
Interní a důvěrné informace
Interní a důvěrné informace
- nesdělujte a nezveřejňujte utajované skutečnosti (výši mzdy, odměny), na které se vztahuje povinnost mlčenlivosti
- upravte vzhled a oblékání dle Pokynu samostatného zprostředkovatele – Oblékání a vzhled pracovníku, který je k dispozici na Intranetu společnosti v sekci Metodické pokyny OKG
- při ukončování Vašeho pracovního poměru či spolupráce se společností OKG odevzdejte bez prodlení veškeré věci, které náleží společnosti OKG, včetně materiálů, jež mají povahu důvěrných nebo interních materiálů
- pokud si nejste jisti tím, co je považováno za interní nebo důvěrné, požádejte o objasnění Vašeho přímého nadřízeného ve společnosti OKG
Ke stažení
Etický kodex společnosti OK GROUP a.s. ve formátu pdf